بستن


چگونه می‌توان در اکسل تابعی جدید تعریف کرد؟



چکیده :

در اکسل کاربر می‌تواند توابعی را تعریف کند که User Defined Function یا به اختصار UDF نامیده می‌شوند، در این مقاله نحوه تعریف این توابع و بکار گیری آن توضیح داده شده است.

مطالب به صورت خود آموز و قدم به قدم توضیح داده شده است .

مقدمه

دقیقا یادم است که روزی قرار ملاقاتی با یکی از اساتید اکسل داشتم ، ایشان استاد دانشگاه بودند و گویا دوتا هم مدرک دکتری . تقریبا یادم نیست که چه صحبتهایی شد اما این را خوب یادم است که بعد از آن ملاقات بود که می‌خواستم خودم در اکسل یک تابع بنویسم ، خوب از کجا می‌دانستم که می‌شود اینکار را کرد ؟



تابع چیست ؟

در دبیرستان ساعتها وقت ما را همین کلمه گرفت و انصافاٌ من با کامپیوتر بود که تازه فهمیدم تابع چیست. در واقع تابع یک عملگری است که چیزی را می‌گیرد و روی آن کاری را انجام می‌دهد و بعد چیز دیگری که خروجی می‌گوییم را به ما می‌دهد. مثلا همین تابع SUM را در نظر بگیرید ، چند تا عدد می‌گیرد و جمع آنها را به ما می‌دهد.     اکسل بیش از 300 تابع دارد که اکثر کارهایی که ممکن است بخواهیم انجام دهیم با این توابع قابل انجام است ، در ضمن ترکیب این توابع نیز برای ما امکانات فراوانی را بهمراه دارد و این را هم مد نظر داشته باشیم که شرکتی به عظمت ماکروسافت و تجربه چندین ساله‌اش مطمئنا نیازهای تمامی‌ کاربران در سطح دنیا را در نظر داشته و تا آنجایی که امکان داشته توابع مختلف را پیش بینی کرده است .
توابع جدید به چه کاری می‌آیند البته این سوال ممکن است به ذهن شما متبادر شود که چرا باید تابع جدیدی اضافه کرد. شاید دلایل زیر بتواند گوشه‌ای از ارزش تابع را برای ما بیان کند: جلوگیری از کارهای تکراری در اکسل انجام محاسبات پیچیده دسترسی به کلیه امکانات یک زبان برنامه نویسی مانند ویژوال بیسیک به اشتراک گذاشتن توابع با سایر کاربران استفاده سریعتر از نرم افزار جلوگیری از اشتباهات کاربران آشنایی با ویژوال بیسیک برای شروع بهتر است کمی در خصوص ویژوال بیسیک بدانیم . VB یک زبان برنامه نویسی بسیار متداول است. برای اینکه یک تابع جدید نوشته شود لازم است که کمی با برنامه نویسی با این زبان آشنا باشیم. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم که نرم افزار VB را تهیه کنید و بعد از آن هم چند CD آموزشی و یک کتاب  . با کمی تمرین با اصول ابتدایی این زبان آشنا خواهید شد و قول می‌دهم کار بسیار ساده تر از آنچه فکر می‌کنید باشد. لازم به ذکر است که نسخه جدید نرم افزار VB به نام VB.NET نیز وجود دارد که امکان استفاده آن در OFFICE 12 که نسخه بعدی آفیس است گنجانده شده و بد نیست بدانیم که VB.NET در واقع قابلیتهای زبان برنامه نویسی C# را دارد.   شما برای استفاده از VB در اکسل نیاز ندارید که نرم افزار VISUAL BASIC را نصب کنید ، همراه با نصب آفیس خود این نرم افزار نیز نصب می‌شود.   گام اول ورود به محیط ویژوال بیسیک ابتدا بایستی وارد محیط VB شویم. برای اینکار چندین راه وجود دارد که عبارتند از: زدن کلید ALT+F11  ·  از منوها : Tools à Macro à Visual Basic Editor ·  از Toolbar  :    

محیط ویژوال بیسک


گام دوم ایجاد یک ماژول

شما باید دستورات تابع خود را در یک Module (ماژول) بنویسید ،  از منوی Insert گزینه Module را بزنید . و اگر به project explorer نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک ماژول جدید ایجاد شده است.

 


گام سوم ایجاد یک تابع در ماژول


با عرض پوزش ، این بخش سایت محدود به کاربران عضومی باشد .       

عضئیت

گرد آورنده : irsanat.com :( پیمان محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1394/7/13     
تعداد مشاهده :3561
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش آفیس


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 179
تاریخ :1403/3/14
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.